Cape Tribulation en het Daintree regenwoud

Vlakbij Kuranda – en in feite het doel van de toeristische treinreis – liggen de Barron watervallen. Voordat we van Kuranda zouden wegrijden moesten we die toch wel bezoeken. Het was een kort ritje naar de parkeerplaats en vervolgens een “boardwalk” naar de uitzichtpunten. Heel dichtbij kon/mocht je niet komen dus we moesten het doen met wat vergezichten.

De rit werd voortgezet naar de volgende kampeerplaats. Eerst hadden we er een dicht bij het centrum van Port Douglas op het oog, maar die had geen ruimte meer. Dan maar een stukje terug naar Glengarry Holiday Park. Die had wel plek en daar hebben we meteen de lunch genomen. Toen een boottocht voor de volgende dag geregeld en verder op pad naar Cape Tribulation door het Daintree Regenwoud.

De kustweg leidde langs vele mooie stukjes strand om op een gegeven moment te eindigen bij een langdingsplaats voor een veerboot. Daar moesten we een tijdje wachten totdat we overgezet konden worden over de Daintree rivier. Uiteindelijk konden we mee en toen we overgezet waren kon de weg verder. Het was een redelijks smalle weg met bomen vlak langs het wegdek. Door een onhandige bocht moest daardoor de linkerspiegel het ontgelden. Helaas, dat zou wat extra administratie op gaan leveren. We reden – na de meeste losse onderdelen verwijderd te hebben – maar weer rustig verder. Op zo’n smal weggetje is het lastig manoeuvreren met zo’n grote bak en het stuur aan de verkeerde kant. Maar het is allemaal prima gelukt. De omgeving was tropisch regenwoud. Best bijzonder om daar gewoon door te rijden.

Bij Cape Tribulation aangekomen zijn we natuurlijk uitgestapt om de landingsplaats van kapitein Cook te aanschouwen. Zeker, lichtblauwe oceaan, een mooi wit strand met mangroven aan de rand. Verder was er niets wat aan de landing deed denken. Zelfs de krokodillen hielden zich rustig: niets spannends te beleven.

Toen we terugreden begon het al donker te worden. Tijd om eens uit te zoeken hoe de boordverlichting precies werkt. Kennelijk gaan de “flood”-lampen aan als niet voor stads- of groot/dimlicht wordt gekozen. Rijden zonder licht kan niet met deze auto. Da’s wel wat anders dan wat de lokale bevolking doet: die rijdt rustig zonder licht rond.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *