Goed nieuws vandaag: de Rijksdienst voor het Wegverkeer heeft de auto goedgekeurd als kampeerauto. De auto was ingevoerd als bestelwagen maar met de ombouw, met als essentiële onderdelen een bed, een tafel en voldoende zitruimte, is het nu officieel een kampeerwagen.
Dat wil niet zeggen dat alles nu compleet op orde is. Maar het keukenblok is op een paar cosmetische onderdelen na klaar: wasbak en kraan, kooktoestel, koelkast en kachel zitten gemonteerd en al in een meubel met drie laden en een bergplaats voor een mini-toilet.
Ook aan de onderkant is alles gereed. De vuilwatertank en de gastank zijn klaar om gebruikt te worden. Op bovenstaande foto zie je duidelijk de gasafvoer van de kachel en de afvoer van de vuilwatertank. Het rek voor het reservewiel is ook gemonteerd. Nog een keer behandelen met een roestbeschermer en dan is dat verder rijklaar.
Ook de kast achterin is nu definitief gemonteerd. Wat rest is het kastje tussen het keukenblok en de achterkast. Onderin zit de schoonwatertank, daarboven wat belangrijke elektrische onderdelen zoals een acculader, aardlekschakelaar en meer van dies. Daarboven is nog bergruimte dat wordt afgesloten met een deksel dat ook als verlengd aanrechtblad kan dienstdoen. Verder moet dan de bestuurdersstoel voorzien worden van een draaiplateau en onder de bedbank een lade worden gemonteerd. Van de laatste liggen de rails er al, maar de lade zelf moet nog gemaakt worden.
Als dat klaar is, dan nog wat kleine zaken die minder belangrijk zijn. Dat is een accubak, een ondiepe kast tegenover de achterkast en wat omlijsting hier en daar. Daarna moeten we gordijnrails aanleggen en willen we ook een fietsendrager achterop de auto. Maar die onderdelen kunnen ook wat later af.